[Mplayer-felhasznalok] Szetrobbano lemezek

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Sun Jan 19 22:51:57 CET 2003

Hi!

On Sun, 19 Jan 2003 Janos.Zana at elfiz2.kee.hu wrote:

> Most jut eszembe, a nagy sebessegu olvasok az eloreolvasassal gyorsitanak.
> Meg, gondolom, a ket lezeres technikaval.

Nem hiszem, hogy ezekbe a gagyikba ket fejet raknanak. Marpedig csak az
gyorsithatna. A ket lezer inkabb ket kulonbozo hullamhosszat jelent. Es
azt is egy diodaval oldjak meg. A 72x Kenwood az viszont tobb fejes.

> En csak a nyersanyag miatt kerdeztem. Ez hore lagyulo muanyag, hiszen
> ezert lehet irni. Es, eleg meleg a lemez, amikor kiveszem a masfel oras
> film lejatszsa utan.

Szerintem nem egeszen. Ha hore lagyulo lenne a muanyag, az regen rossz
lenne. A legnyagyobb resz, biztosan nem hore lagyulo, hogy ne
deformalodjon. Legfeljebb a szubsztrat koruli nagyon kis rétegben vannak
hore atalakulo anyagok, de lagyulni azok sem lagyulnak szerintem. A
joval nagyobb hot el kell viselnie, mint lejatszasnal.

Ha olvasasnal is nagyon felmelegszik az olvasod/irod, akkor szerinem
rendezd at szellosebbre a hazad. Nem tesz jot semminek az ilyen ho.

Ja, a ho+magas paratartalom azert csokkenti a lemez elettartamat.

Udv.

--

tocsa