[Mplayer-felhasznalok] Szetrobbano lemezek

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Sun Jan 19 11:32:22 CET 2003

On Sat, 18 Jan 2003 Janos.Zana at elfiz2.kee.hu wrote:

> Azzal ijesztgettek az egyik listán, hogy a 48, 52-szeres sebességű CD
> lejátszókban akkor a fordulatszám, hogy a gyengébb minőségű CD-lemezek
> szétrobbannak, és tökéletesen szétroncsolják a CD-lejátszót.
>
> Kérdésem: mi a helyzet a DVD-lejátszókkal? Lehetséges-e, hogy a házilag
> írt VCD lemezeim esetleg gyönge anyagra készülnek, és hazavágják a DVD
> lejátszót? (Mint említettem, Dimarson 300-as)

VCD-vel nem foglalkoztam eddig, de ha emlekeim nem csalnak, akkor a listan
az hangzott el, hogy a VCD-k bitrate-je durván 1.2 MBps (1152 kbps? vagy
valami ilyesmi). Namost ez 8x-os sebessegnek (CD sebesseg, DVD sebessegnel
ez 1x) felel meg. Ennel tulzottan jobban nincs ertelme a lejatszonak
felporgetni a lemezt. Tehat nem hinnem, hogy 10x-nel jobban felporgetne,
kiveve esetleg a menut, de azt meg csak kibirja.

Ami 10x sebessegnel robban az meg nagyon gagyi CD-R anyag lenne.

A fenntiek csak logikai es elmeleti kovetkeztetesek! Nem alapulnak
semmilyen tapasztalaton!

Udv.

--

tocsa