[Mplayer-felhasznalok] C, C++, Java es tarsai

Petz Andras hermit at comdrug.hu
Thu Jan 2 15:24:05 CET 2003

A DVDNAV-os kerdesre ugyan nem kaptam valaszt, de latom jo kis vitat
inditottam el. Ami meglepett, hogy a Java nyelvrol nem irt senki semmit.
Pedig manapsag szerintem nagyon fontos a hordozhatosag, es noha C-ben is
elerheto jo kis #ifdef-ek aran, azert az UTF-8-as sztringkezelessel meg
kell szenvedni C-ben. No meg eleg keves C-ben az XML ertelmezo es XSLT
feldolgozo, ami manapsag egyre fontosabba valik. A Java legalabb
szabvanyos API-t biztosit tobbek kozott ezekhez is (plusz beepitett
multithreading kepesseg, nagyon gazdag API, azaz nem kell feltalalni a
spanyol viaszt minden egyes program megirasanal). Ja, es a jovo legnagyobb
igerete, a webszolgaltatasok szinte kizarolag a JAVA-hoz kapcsolodnak
gyakorlatilag (bar elmeletileg lehetne C-ben is irni), meg C++-os
megvalositasa is csupan egy letezik (WASP Server C++).Teny, hogy pl. multimedias dolgok, jatekok irasara nem lehet JAVA-t
hasznalni, ezert nem is kell az mplayernek JAVA-s port. Ellenben a fentebb
emlitett szabvanyokhoz (XML, XSLT, SOAP, WSDL) valoban a JAVA-ban a
legkonnyebb megvalositast irni, meghozza komoly hatekonysagromlas nelkul
megteheto.A szabvanyokhoz valo alkalmazkodas szerintem elkerulhetetlen, kulonben
otszor annyi munka programok kozotti egyuttmukodest kieszkozolni.Amit lehet, azt egyszeru parancssoros programmal inteznek el, akar C-bol
akar Java-bol kliens oldalon, amit nem, azt bongeszovel es csak a
legritkabb esetekben folyamodnek kulon grafikus kliens megirasahoz. Igy a
hordozhatosag problemaja nagymertekben csokkenne.