[Mplayer-felhasznalok] 3 menetes nem megy, csak 2?

Gemes Tibor tib at i-trade.hu
Sun Aug 3 17:43:05 CEST 2003

Van nálam egy DVD, amit próbáltam encode-olni. A lejátszás kezdete után
néhány pillanattal kiírja, hogy demux_mpg: 3:2 TELECINE detektálva,
inverz telecine fix használata. Az új FPS: 23,976!

Ez mit jelent?

Ha az első menetben nem adtam meg ofps-t, akkor jajjgatott, hogy
képkocka átugrása!!!. Nem baj, megadtam neki, h -ofps 23.976
így az első menet jó. De sajnos ettől kedzve hiába próbáltam egy csomó
féle ofpst a 2. meneteben, mindenképpen átugrás vagy duplázás volt :(

Aztán végül is azt találtam ki, hogy az első menetben megállapított
vbitrate-val fogom, de csak 2 menetesben kódolni, így bár 2x kódolódik a
hang, mégsem lesz skip vagy duplicate.

Ez most kielégítő megoldásnak tűnik, de mi lenne erre az ajánlott,
igazi megoldás? A telecine-s üzenet okának köszönhető ez a furcsa
viselkedés?

Thx,

Tib