[Mplayer-felhasznalok] hang kinyerese mpg fajlbol

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
Sun Apr 20 03:43:30 CEST 2003

Tudom, hogy biztos szó volt már itt is erről, de sem az archivumban, sem a
doksikban nem találtam meg.
/MPlayer-0.90rc5/DOCS/Hungarian> grep dumpaudio documentation.html
vpista at Sonyka:~/MPlayer-0.90rc5/DOCS/Hungarian> grep dump documentation.html
  <LI>MPsub: <CODE>-dumpmpsub</CODE></LI>
  <LI>SubRip: <CODE>-dumpsrtsub</CODE></LI>
  <LI>Microdvd: <CODE>-dumpmicrodvdsub</CODE></LI>
  <LI>JACOsub: <CODE>-dumpjacosub</CODE></LI>
  <LI>Sami: <CODE>-dumpsami</CODE></LI>
  <I>mplayer semmi.avi -sub forras.ssa -dumpmpsub</I> parancsot. Ekkor egy
  <CODE>dump.mpsub</CODE> file jön létre a jelenlegi könyvtárban, a
vpista at Sonyka:~/MPlayer-0.90rc5/DOCS/Hungarian> grep dump encoding.html

Az archivumban a "dump" keresésre egész tavaly Áprilisig visszamenőleg
összesen 5 találat jött, de abból 3 memory dump és 2 screen dump:((

A man mplayer ennyit árul el a témáról:
 -dumpaudio (MPLAYER only)
              Dumps raw compressed audio stream to ./stream.dump (useful with
mpeg/ac3).

 Szóval szeretnék egy mpg fájlból audiot kinyerni. Erre a dumpaudio lenne a
megoldás, de nekem nem akar sikerülni. Igy próbálgattam:
mencoder kalotaszegi_dal.mpg -dumpaudio kat.mp3
mencoder kalotaszegi_dal.mpg -dumpaudio -audiofile kat.mp3
ilyesmit irt vissza:
dumpaudio is not an MEncoder option
Exiting... (error parsing cmdline)

Mégis hogy kell ezt csinálni??