[Mplayer-felhasznalok] nagy avi

Balázs Bárány balazs at tud.at
Tue Apr 15 08:01:34 CEST 2003

Helló,

* Ferenc Kalcso <fere at midgard.debian.net> [2003-04-15 02:03]:
> Nalam a problema az, hogy ezt az avit, aminek a merete cirka 5GB nem
> jatsza le az mplayer, illetve csak az elso ~5percet. Utana leall, mintha
Legjobb esetben is csak kb 4 gigabájtig szokott működni. Sajna az avi
specifikáció 32 bites értékeket használ.
A 2 giga fölötti avikat az mplayer/mencoder mindig kénytelen újra
beolvasni, hogy indexet építsen. Pl. az avidemux rögtön el is száll az
ilyen fájloktól.

Hány perces a fölvétel? Tehát mekkora része neki az első öt perc?

Túl nagy fájlokból így szoktam megmenteni a menthetőt:

$ mencoder -idx -ovc copy -oac copy -o fájl-1.avi -endpos 25:55 fájl.avi
$ mencoder -idx -ovc copy -oac copy -o fájl-2.avi -ss 25:00 -endpos 50:55 fájl.avi

stb. Ez számozott avikat eredményez, a példában olyan 25 percet
tartalmazva, valamennyi ráhagyással, hogy jó helyen tudjam őket
összevágni.

De mint mondtam, az első négy gigabájtnál többet nemigen fogsz tudni
megmenteni a mencoderrel.

> oriasi filekat, vagy a filerendszernek (ext3) van valami limitje?
Ha a fájlrendszer limitje lenne, nem tudtad volna kimenteni.

Szia