[Mplayer-felhasznalok] aspect ratio

Alex Beregszaszi alex at naxine.org
Tue Sep 24 20:21:09 CEST 2002

Hi,

> Miutan egy kernel patch megoldotta a VIA-IDE problemat,
> megprobaltam eletem elso DVD enkodolasat.
> Felsiker, mert bar qrvajol ment a 3 menetes enkodolas
> (semmi hiba, az eredmeny pont, amit vartam), egy aprosag
> megoldatlan maradt: az aspect ratio.
> A mencoder felfedezi, hogy ez eredetileg 1.78:1 (vagyis
>  szelesvasznu a film) es azonnal prescaling-et vegez.
> Ennek koszonhetoen 4:3-as aranyu movie jon letre. Nem gond
> az MPlayer szamara, hiszen lejatszaskor -aspect 1.7777
>  hatasara tokeletesen megy. Sajnos azonban nem mindenki
> hasznal MPlayert (a hulyek:)
> [...]
valtsal pre8-ra vagy cvs-re

btw, mivel a doksi meg nem keszult el:
-aspect -nek csak korrekt ertekeket adjatok meg, ne kerekitetteket, azaz:
4.0/3.0 vagy 16.0/9.0 vagy 210.0/100.0, igy ahogy irom. de javaslom az elso 2 hasznalatat, a 3.nak is
mukodnie kell, de azzal nembiztos h megbirkoznak a windowsos kodekek.

Egyebkent windowson nemtudom milyen dll tamogat aspect ratiot, egy viszont biztos: az ffdshow
friss verziojanak mukodnie kell, es aki nem hulye (annak ellenere h windowsos) ezt hasznalja.

--
Alex Beregszaszi  <alex at naxine.org>