[Mplayer-felhasznalok] aspect ratio

Kovacs Arpad karakum at freemail.hu
Tue Sep 24 13:01:55 CEST 2002

Miutan egy kernel patch megoldotta a VIA-IDE problemat,
megprobaltam eletem elso DVD enkodolasat.
Felsiker, mert bar qrvajol ment a 3 menetes enkodolas
(semmi hiba, az eredmeny pont, amit vartam), egy aprosag
megoldatlan maradt: az aspect ratio.
A mencoder felfedezi, hogy ez eredetileg 1.78:1 (vagyis
 szelesvasznu a film) es azonnal prescaling-et vegez.
Ennek koszonhetoen 4:3-as aranyu movie jon letre. Nem gond
az MPlayer szamara, hiszen lejatszaskor -aspect 1.7777
 hatasara tokeletesen megy. Sajnos azonban nem mindenki
hasznal MPlayert (a hulyek:)
Probaltam a mencoder-nek -aspect 1.7777 opciot adni, de nem
erdekelte tulzottan. Eppen a doksit turtam, furtam, amikor
azt csiripeltek a madarak (ok: Pingvin!), hogy:
"libavcodec: aspect ratio enkódolás támogatása (mpeg4,
mjpeg, h263?)" a pre8-ban. En meg pre7-tel kuzdok.

Szoval van megoldas a pre7-ben is, vagy ne legyek torkos
borz es valtsak pre8-ra a megoldas erdekeben?