[Mplayer-felhasznalok] mencoder es AC3 hang windowson

Yotzo yotzo at elektropont.hu
Tue Sep 24 18:55:46 CEST 2002

Hi!

Eloszor is: utananeztem az archivumban is a problemanak, lattam par
valaszt, azutan elhaltak a thread-ek, vagy azert, mert megoldodott a
problema, vagy azert, mert beleuntak.

Problema: "-oac copy" -val aviba rakott hang windowson szar. Nyilvan
windows szar ezerrel, ez nem is kerdeses, meg irjatok is, hogy a
windowsos AC3 dll is szar.

Szal eleinte azt javasoltak, hogy a mencoder.c-ben a /2-t cserelje a
paraszt (jelen esetben en) /12-re az ominozus helyen es jo lesz. Sajna
nem lett jo. Aztan mar "-audio-density"-vel, meg "-audio-preload"-dal is
lehet ezeket valtoztatni, de minimalis a javulas.

Reszletesen: Alap beallitasnal (-audio-density 2) gyors, vibralo modon
ugral a hang windowson -> hasznalhatatlan. Ha a -audio-density 12, akkor
mar nem ugral, szol is rendesen, de az elso beletekeresnel par
masodpercet var a hang, mig a kep mar megy es amior elkezdodik, akkor kb
onnan, ahonnan a kep kezdodott eloszor, szal elcsuszik jol.

A legidegesitobb az egeszben, hogy ha virtualdubbal direct stream
copyzom az audiot, videot, es interleavingnel "preload 500 ms"-et
allitok (ha jol ertem ez ugyanaz, mint mencodernel a -audio-preload
0.5), valamint "Interleave audio every frames"-t, akkot a Bsplayer ugy
jatsza, mint a kisangyal. Probaltam "-audio-density 25"-ot, meg ugy
altalaban 50-ig szinte mindent de beletekeresnel mindig szar.

Hangsulyozom mindez csak windoz alatt szar, mplayer viszi tokeletesen,
de ezt ti is tudjatok jol.

Amennyiben en vagyok a hyperbalfasz basszatok le nyugodtan, ed szeretnem
ha oda tudnam adni az elkeszitett filmjeimet buzi windozosoknak is, es
nem szeretem hallani, hogy milyen szar az mplayer, mert esetleg utnek :-)

Ha annyi a valasz, hogy ha tehetem akkor copyzzam at virtualdubbal,
akkor kosz, arra magam is rajottem, de eleg gany ez igy. Esetleg ha
minta kell a virtualdub es a mencoder altal interleavelt file-okrol,
(osszehasonlitas celjabol) akkor szoljatok, es mar toltom is fel a hq-ra.

Ps.: Logok, gepinfo csak azert nincsenek, mert nem igazan latom hogy
kellene, de ha megis, akkor csinalok egy olyan bugreportot, hogy ihaj,
es meg elnezest is kerek, hogy most nem kuldtem egybol :-)

Yotzo
--
"Ha egy unalmas ember kimegy a szobából, olyan mintha valaki bejött volna."
              [Daradics Dániel alias yotzo(@freemail.hu)]