[Mplayer-felhasznalok] felvetel dekoderen keresztul

Kosa Attila atkosa at shinwa.hu
Mon Sep 23 09:28:00 CEST 2002

Hello!
A upc kabeltv-tol berelek egy dekodert, amivel a gyerekek
tudjak nezni a szamukra roppant fontos gyerekcsatornat :)
Ezen a dekoderen keresztul tudom nezni a filmmuzeum csatornat
is (tobbek kozott). Xawtv-vel szepen bejon a csatorna, es
ha valtom a dekoderen a csatornakat, akkor szepen latom az
adasokat a dekoderen keresztul. Ha igy nezem:

mplayer -tv on:driver=v4l:width=384:height=288:norm=PAL:chanlist=europe-west:amode=1:audiorate=44100:adevice=/dev/dsp:volume=65535:balance=65535

Akkor szepen latom a dekoderen keresztul az adast. Viszont
van par furcsasag:
Audio mode setup warning!
Requested mode was stereo, but v4l still reports mono.
You may need "forcechan" option
to force stereo/mono audio recording.
[...]
Audio: no sound!!!

De hang az van! Amikor viszont kilepek az mplayer-bol, akkor
teljesen nema lesz a tv-kartya, csak xawtv-vel tudok hangot
allitani rajta. Amikor felveszek, azt igy csinalom:

mencoder -tv on:driver=v4l:width=384:height=288:norm=PAL:chanlist=europe-west:amode=1:audiorate=44100:adevice=/dev/dsp:volume=65535:balance=65535 -oac mp3lame -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1800:vhq -o demo3.avi -endpos 20s -lameopts vol=10:padding=1

A freq-t azert nem allitom be, mert nem tudom :( Mellekesen:
ha valaki tudja, hogy az xawtv beallitofajljaban mit jelent
a "channel = E3" - tehat mit kellene beallitani freq-nak, hogy
ezt a csatornat hasznalja -, az ne tartsa vissza magat! Mindegy,
az xawtv-vel beallitom a kivant csatornat, es ekkor - freq
nelkul inditva - a beallitott csatornarol fog felvenni. Viszont
a dekoderen keresztul felveve nagyon rossz a hang. Ez azt
jelenti, hogy teljes hangeron hallani valamit a szovegbol, de
borzaszto zugas van alatta. Probaltam feltolteni mintat az
ftp://mplayerhq.hu/MPlayer/incoming/ konyvtarba, de minden
parancsra "Illegal PORT command", igy semmi sem ment fel (ncftp2-vel
probaltam). Peldaul:
ftp> ls
500 Illegal PORT command.
ftp: bind: Address already in use