[Mplayer-felhasznalok] nvidia, fuggetlen monitor/tv out?

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Thu Sep 12 12:52:55 CEST 2002

On Wed, Sep 11, 2002 at 03:14:35PM +0200, Gemes Tibor wrote:
> Nekem a tv-m csak a 640x480-at viszi, a monitor 800x-600-ban megy. Emiatt
> nekem kell a
>
> Option "MetaModes" "800x600, 640x480 @640x600"
>
> azaz a tv-n a virtuális desktop 640x600, hogy lássam az alját is, ha kell.

he? tehat gorgetve lasd az aljat? (amugy nem ertem ezt a metamodes-t
leirhatnad valami emberi nyelven mirol van szo tulajdonkeppen.)
anno ket kartyahoz nekem nem kellett. nekem a monitor 1280x1024 van es
ezen nem szivesen valltozttatnek. akkor milyen legyen a metamodes sor?

Option "MetaModes" "1280x1024, 640x480 @640x1024"  ? es akkor gorgetem?
olyan konverzio nincs, hogy a tv 640x480 felabontasaban "emulalja" az
1280x1024-et, hogy ne kelljen gorgetni es latszolag fele-fele aranyban
legyen elosztva a desktop?

nalam `startx -- -layout tw +xinerama' utan elindul es latszolag teszeti a
tv-felbontasokat is, de a vege az lesz, hogy a monitoron megjelenik az
osztott kepernyo egyik fele es tv-n pedig egy voroses barna arnyalatu
randa fekete kep. (azaz nincs kep)
nvtv-vel be tudom kapcsoloni, de ez igy gaz es raadasul akkor is csak a tv
kepernyo ketharmadaig er a desktop es atfedes van a monitor es a tv
kepernyojen igy ha filmet neznek a tv-n, akkor a szele atlog a monitorra
es viszont.

nyomot agyamnak az sem vilagos, hogy erre miert van egy tv esetebn
szukseg:
Option "SecondMonitorHorizSync"     "30-50"
Option "SecondMonitorVertRefresh"   "60"
(egyaltalan jok ezek?)

masodik moncsinal ertem ,hiszen nyilvan mas hsync, vsync stb mukodik,
viszont a tv-k ugyanolyan emeneti jelet varnak nem? miert kell torodni a
tv-k idozitesevel? miert nem tudja azt alapbol a kartya mint pld egy
sima tv kartya. (ott sem kell foglalkozni a tv-k idozitesenek
beallitasaval.)

na szal megiscsak orulnek egy confignak, mar csak azert is, mert
estenkent tudok foglalkozni a dologgal 14-15 ora melo+masodallas utan es
nem igazan latok mar ovasni :(

thx!

--
csa'