[Mplayer-felhasznalok] nvidia, fuggetlen monitor/tv out?

Gemes Tibor tib at biocon.bio.u-szeged.hu
Thu Sep 12 09:38:38 CEST 2002

2002. szeptember 12. 08:57 dátummal l4mer|E ezt írtad:

> mert masodik monitorhoz ertenem, hiszen minden moncsi mas es mas vsync,
> hsync hasznal, de a tv-n ezek nem szabvanyos ertekek?

Ezek a szabvány tv értékek, afaik. Csak lehet a 2-ra nem tv-t hanem DFP-t is
tenni, aminek más értékek kellenek. Egyébként mi a vér az a DFP???

> most iszonyu gagyi modon muxik xinerama, `startx -- -layout tw +xinerama'
> inditom es a tv-n latszik, mintha tesztelne nehany felbontast, majd
> bevallt egy vorosesbarna arnyalatu fekete kepernyobe es ugy marad, amig a
> monitoron latszik, hogy csak a kep fele jelenik meg. (persze nem pont a
> fele, de ez tokmind1)

Az Option "TwinView" az automatikusan bekapcsolja a xinerama-t, nem kell külön
bekapcsolni! Mitöbb az nekem jól szét is izélt mindent.

> 	Option "MetaModes" "1280x960, 640x480 @640x600"   # ez tutko szar,
> 			de mivel nem ertem a metamodes lenyeget ezert ... :)

a metamodes lényege:
2 képernyő egymás mellett. mind2 800x600 ban megy. Akkor a virtuális felbontás
(800+800)x600=1600x600. Klassz.

De tfh a bal egy monitor, ami 1024x768-ban is megy, és így akarod használni,
míg a másik a tv, ami max 800x600-at bír. Ekkor mi is van? Az, hogy a
virtuális felbontás (1024 + 800)x768= 1824x768. De ekkor a jobb képernyő
alja nem elérhető, azaz a (1024,600), (1824,768) téglalap.
Így csak a 2. képernyőre nagyobb virtuális képernyőt csinálsz, mint amekkora a
felbontása, azaz azt akarod, hogy a 800x600 az mutassa meg a teljes
800x768-at, ami úgy működik, mint ahogy virtuális desktop működik normál X
használata esetén, de ez csak a jobb monitorra. Ekkor a MetaModes "1024x768,
800x600 @800x768" lesz a megoldás.

Na most jön a mplayer. Ugye az mplayer azt kapja most az X-től, hogy az 1-es
xineramascreen felbontása 800x768, ami nem jó, mivel egy része sose látható.
Ezért kell azt beálíltani a mplayer-nél, hogy a képernyő legyen 800x600, így
elfoglalja a teljes TV képet, és nem többet.

> 	Option "TwinViewOrientation"        "RightOf"
> 	Option "ConnectedMonitor"           "CRT, CRT"

Ez nem inkább CRT, TV -nek kéne legyen???

Na szóval szerintem akkor "1280x960, 800x600 @800x960" lenne a jó MetaModes
neked. Ja most olvasom, hogy ha BrookTree TV csip van rajta, akkor
1024x768-at is bír.

Tib

Ui:  Először lődd be nvtv nélkül, és ha jól megy, akkor kezdj el ügyködni a
nvtv -vel!