[Mplayer-felhasznalok] nvidia

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Sun Sep 8 03:35:26 CEST 2002

On Sat, Sep 07, 2002 at 07:28:23PM +0200, gabucino at mplayerhq.hu wrote:
> Ahha.. Azert az nvidia_vidhez nem artana egy kis kepmutatos doksi nemde? ;))

de. valoszinuleg jol jonne, de nem en irtam a hp-re, hogy "mar keszul az
nvidia_vid" :)

> ...kvekezesre...

renderelesre...

> Ezt nem ertem, halisten ;) Most akkor nvidian kivul mas kartyanak nincs is
> linuxos supportja? :(

nem igazan. a ma kaphato kartyak (ati, matrox) win alatt egesz maskepp
muzsikalnak. radeon pld. linuxban (intel p4/512ram, q3timedemo) 197 fps,
(dri), windosban meg 280fps es ez nem veletlen. matrox g550 (fenti konfig)
winben 160fps, linuxban meg 60fps.

arpi irta, hogy ezen a listan tobbet szamit a 2d mint a 3d.
persze, hogy tobbet szamit, de nem errol beszelek, hanem arrol, hogy
megveszem a kartyat, hazaviszem, felrakom hozza a legtobbet tudo linuxos
es windowsos drivereket es lassuk mit tud.
ha sikerult vennem egy g400-at akkor fasza, de minden mas esetben
aranytalanul nagyobb szopas a linuxos driver a winhez kepest.
(amugy meg g400-on sincs 3d gyorsitas a masodik fejen linux alatt winben
meg van.)

egy radeon vivot par hete probaltam. olyan ronda fako 3d-s kepe van mint
anno voodoo1-nek volt, de voodoo1 legalabb nem vagta tele a kepernyot
random texturakkal. quake3 olyan volt vele, minhta tizen raileznenek velem
szembe. (egy paran tudjak mirol beszelek.)

na itt gyorsan be is szurom, hogy egy szomszedomnak radeonja van, es kb.
egy hete szolt, hogy felrakta a legujabb dri.sf.net-rol letoltott drivert,
(hetente frissiti) es kitisztult a radeon kepe. olyan szep lett mint
windos alatt! nincsenek mar random texturak a kepernyo kozepen! (amikor en
neztem, meg volt.) ugyhogy hajra! :-)

> G400-nak (pedighat a-matroksz-olyan-kepmutato) jobb a supportja mint win alatt.
> Mind 2D, mind 3D.

g400 kisse oreg, de ez meg nem lenne baj. sokkal nagyobb gond, hogy nem
johet szoba mint alternativa mivel nem lehet kapni. (en csak tudom,
belefaradtam mar a keresesbe.)

> Radeon driver sincs lemaradva.

de. merfoldekkel.
attol, hogy tiszta lett a kepe, meg mindig a kozelebe sem johet az nvidia
kartyaknak.

> Hadd utaljam mar az nvidiat..

tedd azt. en is azt teszem. nalam a sorrend: m$, ximian, nvidia...
(lassan, de biztosan jon fel a matrox. naprol napra jobban utalom :)
(legalabis amig 0 a parhelia supportja))

anno orultem mint buzi a faszank amikor kiderult, hogy az nvidia
illegalisan hasznalta a mutitexturazast a kartyain, mivel azt a 3dfx
licencelte kizarolagos jogokkal az atitol. igy az nvidianak minden
eladott kartya utan fizetnie kellet volna az - akkor mar penzugyi es
uzleti nehezsegekkel kuszkodo - 3dfx-nek. gondoltam majd szepen
megerosodik a 3dfx, az nvidia meg a tetemes kifizetett summa utan kisse
vissza vesz az arczabol.
sajna nem ez lett. az nvidia csuklobol felvasarolta a 3dfx-t az osszes
fejlesztessel, szabadalmi jogokkal es licenc szerzodesekkel.

> Miert utalod szegeny matroxot mint ceget? :)

miert forgatod ki a szavaimat?

> Majd ha az altalad annyira tomjenezett nvidia kiad vmi sheetet a szutyok
> kartyaihoz. Ja hogy a Matrox Co. ezt mar 3 eve megtette? Hmm. :)

aha, es azota szepen csokkentette a kiadott doksik mennyiseget.
parheliahoz hany betu jelent mar meg a doksibol?

> Logikus, ha 10 kartyabol csak 9 megy, akkor szar az alaplap ;)))

akkor lehet, hogy nem egyrol beszelunk. az
$nvidia_kernel_diriver/os-registry.c -ben leirt agp instabilitasra
gondoltam.

> Wake up Neo, follow the colorkey rabbit :)
:-)))

jo nagy bakot lo, aki leveleim nyoman azt gondolja, hogy huuu de nagyon
birom az nvidiat. egy turot. utalom mint a sz*r-t, de ettol a teny teny
marad. egyedul a nvidia meghajtoi nyujtjak szamomra ugyanazt amit egy
winfriend usernek. (marmint mai kartyak, mert az oly nepszeru g400 es a
kevesbe nepszeru voodoo mar nem mai gyerekek)

--
csa'
l4mer|E