[Mplayer-felhasznalok] nvidia

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Sat Sep 7 14:53:41 CEST 2002

On Thu, Sep 05, 2002 at 11:21:40PM +0200, Gabucino wrote:
> Tisztara jo, az elobb mar epp kerestem hogy hol lehetne egy nvidia
> flamet beszurni, kosz! :)))

> Nem szar, fos. Hig. (ennyit errol a listarol;)

eleg szubjektiven hangzik. a - mar ismert - elfogultsagot viszont hiven
tukrozi.

nem az a lenyeg, hogy gyorsabban indul el rajta, hanem, hogy a teszt
(timedemo) 15-20% gyorsabbnak muttaja :)

nehany kiveteltol eltekintve a tobbi sem sokkal bonyolultabb. matrox,
ati, voodo pld. csak egy ./install.sh script es 4-5 enter. (optimalis
esetben) ha a dri.sf.net -rol letoltott drivert telepited.

> rpm -ivh XFree86 ebben nem ertem mi a bonyolult :)
> Meg forrasbol is csak 'make World install' a kiadando parancs

ezzel nem rakod fel az "igazi" drivert. az igazi driver alatt (itt es
most) az adott kartyabol legtobbet kihozo driver-t ertem. (az meg ritkan
van az x forrasaban:)

ez hulyeseg. egyreszt jobb, ha xfreevel szinkronban van, masreszt debian
alatt pld. be is drotozhatod az x-be. (legalabis dependency szinten)

> Miota quake lista ez?

nem quakerol, hanem egy kartya drivererol beszel es abba meg egy quake
teszt is belefer mint 3d kepessegeket vizsgalo applikacio. jah, hogy
teged a 3d nem erdekel? engem meg az nem erdekel, hogy erdekel-e teged
a 3d vagy sem. az viszont annal inkabb erdekel, ha megveszek egy 5
millios autot, akkor ne csak a csomagtarto kulcsat kapjam meg vele,
hanem az utaster kulcsat es a slusszkulcsot is.
igaz, neha elkesziti egy-egy kulcsmasolo szaki az utaster kulcsat is
szamomra, hogy ne azzak meg az esoben, de ettol meg nem vagyok
maradektalanul boldog es jogosan erzem ugy, hogy nem kaptam meg mindent
a penzemert.

matrox, ati milyen kiralyok mar, hogy kiadjak a kartya reszleges
dokumentaciojat. mert az megertem, hogy macrovision miatt nem adhatjak
ki a tv kimenet dokumentaciojat, de azt meg nem mondtak meg, hogy ki
tiltja meg nekik az, hogy megirjak hozza a closed source drivert?
annyit sem er nekik az egesz "linux bazazs", hogy 1 azaz egy db.
programozot allitasnak a korrekt driver megirasara. a 3dfx volt az
egyetlen aki igazan kitett magaert linux tamogatast illetoen, de
elhalalozott, beke poraira. :(
a tobbek (matrox, ati) magasrol szarnak a linuxos driverre es az egesz
linux taborra. ezt te is latnad, ha felneznel a monitorodbol neha. a
reszleges doksik kiadasa sima kepmutatas semmi mas.

ha esszeruen valasztasz videokartyat windos ala, van egy csomo
valasztasi lehetoseged, linux ala viszont nincs alternativa, ha a
50-100e ft kartyad ki is akarod hasznalni, az egyetlen szobajoheto
alternativat az nvidia kinalja ha tetszik, ha nem es pont. lehet nem
szeretni, meg fujolni de ettol meg egyetlen mas kartyanak sem lesz jobb
open, vagy close drivere.

> Egyebkent poen: gef2 xv-je is vagy 1.5-2x lassabb mint G400 xv-je, es

nyugodtan lehet lassabb. a leggagyibb mx is 50x gyorsabb hw-bol a
g400-nal igy aztan nem er hatrany.

> akkor a G400 mga_vid-jet hagyjuk is ;))

jo hagyjuk. nehogymar g400 mga_vid-je miatt hajbokoljak a matroxnak! ha
jol tudom azt ti irtatok meg. ha majd nvidia_vid-et is megirjatok akkor
majd osszahasonlitjuk a kettot. addig felesleges osszekeverni giziket a
gozekevel.

> Tesztkornyezet:
> AMD K6/2-428+G400+ALi > AMD K6/2-500+Gef2mx400+VIAmvp3
>
> Igen, jol teccenek latni az alaplapok tipusait es a MHz-eket.
> Aki nem hiszi az http://mplayerhq.hu/~gabucino/bench
>
> Tegnap mar ugy ki akartam vagni gepembol nvidiasukkat hogy... De akkor
> a masik K6-ba kenytelen lennek Trident 8900-at tenni, mert a
> magassagosszentseges nvidianak az ALi az mar nem is alaplap (fagyi)

az ali hibaja. de sebaj igyal meg egy poharral es _ezt_is_ fogd ra a
nyuszira.

--
csa'
l4mer|E