[Mplayer-felhasznalok] aspect ratio enkodolasnal

Ivan Szanto szivan at duticai.TWI.TUDelft.NL
Sun Oct 6 18:28:29 CEST 2002

> igen, csak Arpi korabban (25 Sep 2002 18:01:15 +0200) ezzel kapcsolatban

> es emiatt az a benyomasom tamadt, hogy ez csak valami plusz info,
> ami a file-ba egy helyre kerul bele, es emiatt nem kell az egeszet
> ujrakodolni.

egyebkent tenyleg nem lett nagy a kulonbseg a ket file kozott,
a hossza mindkettonek 211303846 byte, es ebbol 531 byte kulonbozik:

cmp -l test.avi test-first.avi

 10087 220 210
1239385 220 210
2506127 220 210
3715125 220 210
5300783 220 210
5957335 220 210
7097581 220 210
7281623 220 210
7431021 220 210
8227623 220 210
8946037 220 210
9150559 220 210
9375781 220 210
11788553 220 210
13534419 220 210
14721095 220 210

... stb.

szal ugyanazt a file-t enkodoltam ketszer libavcodec-kel, egyszer
aspect nelkul, egyszer aspecttel, a tobbi opcio ugyanaz volt.

mencoder -oac copy -ovc lavc -o test-first.avi -lavcopts
         vcodec=mpeg4:vbitrate=1800:vhq:vpass=1 $1
mencoder -oac copy -ovc lavc -o test-first.avi -lavcopts
         vcodec=mpeg4:vbitrate=1800:vhq:vpass=2 $1

mencoder -oac copy -ovc lavc -lavcopts
         vcodec=mpeg4:vbitrate=1800:vhq:vpass=1:aspect=4.0/3.0 $1
mencoder -oac copy -ovc lavc -lavcopts
         vcodec=mpeg4:vbitrate=1800:vhq:vpass=2:aspect=4.0/3.0 $1

Ha most tudnam, hogy melyik az az 531 byte, amit meg kell valtoztatni,
akkor nem kene ujrakodolnom a masik 5 filet ujabb 5 ora alatt...
Tudom, rtfm ;-)

Ivan