[Mplayer-felhasznalok] Karcos CD

khiraly at cia.hu khiraly at cia.hu
Wed Oct 2 18:31:20 CEST 2002

Hi!

Egy rovid kerdesem lenne:
Van egy karcos CD, amin termeszetesen egy film van.
Ezt sikerul majdnem a vegeig lejatszani, am kb az utolso tiz percnel
(6510s) el kezd keregni a CD-olvaso majd kilep az mplayer.
Normalisan atmasolni a vinyora szinten hasonlo a 630-ig megaig masol,
majd Inpuz/output errorral leall az mc.
De ha a kerdeses mp elott egy percet tekerek a filmbe, akkor tovabb
jatsza.(tehat meg tudtam nezni a veget;)

Kerdesem:
Nem lehetne valamilyen programmal ugy atmasolni egy CD tartalmat hogy
mindent atmasol amit tud a CD-rol. Tehat a hibas reszt kihagyja?
Vagy hogy tudnam ezt a filmet(lovagregeny) lementeni ugy a vinyomra,
hogy a hibas reszen kivul megmentsem a filmet(tehat a veget is)?
Ugy gondolom hogy lenne benne egy "ugras".

Masik:
Olvastam, hogy valaki DVDbox -ot akar linuxon megvalositani.
En is kacerkodok a gondolattal.
(nincs otthon netem egyelore(V.net-et varom mar honapok ota...)
Szerintem ha nem fizetne, hanem belevagna a temaba es a tapasztalatait
megosztana itt a listan, akkor sokkal tobbre jutnank.
(en is egy anyukanak zeretnek egy gepet igy kialakitani, hogy
mesefilmet le lehessen jatszani rajta.)

Hogy mi kell hozza?
A hardware-en kivul(ami szamomra adott), egy linux+X+valami egyszeru
wm+mplayer+lirc+szkriptek tomkelege.
Szerintem az mplayernek is jol jonne ha az igy osszegyujtott
szkripteket beletennek egy DVDbox-HOWTO kisereteben.
Szal ha senki se jelentkezik akkor vagyjunk bele, mert Eggyutt tobbre
jutunk, es remelem elobbre.

((Amit en gondoltam megvalositani:
Egy dual-boot win es linux kozott(ez megvan mar az en gepemen, szal nem
problema)
Automaikusan a linux induljon el, felhasznalo nevet es jelszot ne kerjen
(ezt nemtom hogy kene), majd X+egyszeru wm-et inditson el egy Xtermmel.
Az Xtermen oltari nagy betuket hasznaljon hogy TV-n is jol el lehessen
olvasni.
Xterm ablaka alapban teljse kepernyore kiterjedjen.
Es szkripteket hajtson vegre a taviranyito egy-egy gombja.
Pl. legyen egy be-ki mountolo gomb.
Egy filemt a play lenyomasaval lehessen automatikusan elinditani ugy,
hogy a cd-n megkeresi a feliratot.(egy jol megirt find+awk szerintem
bevalna)
Egy gombbal DVD-t automatikusan tudjon rippelni es annyit kerdezzen meg
csupan hogy 1 v. 2 CD es hogy 650MB v. 700Mb-os(ak) a CD(-k). Ha kesz
akkor elindithatna a szkript egy zene lejatszasat hoyg tudja a t.
felhasznalo.
TV-rol is egy gombnyomassal tudjon felvenni.

Nekem ilyen hardware-om van a celnak:
Soltek75DRV-4
AMD AthlonXP 1500+
SB live! 5.1
GF2 Ti
maxtor 40G es 1 maxtor 60G (40G kivehetoben)
CD es DVD olvaso(tehat ketto)
Leadtek winfast TV-tuner kartya iranyitoval.

Szal en komolyan erdeklodok a tema irant es szerintem a tapasztalatokat
megoszthatnank.
Vagy ha netan valaki csinalt ilyet es vannak jol megirt szkriptjei,
akkor ne tartsa magaban.
Mindenkinek hasznara valna ha bekerulne az mplayer forrasaba a szkript
es egy HOWTO.
Ennyi voltam.))