[Mplayer-felhasznalok] g550 es mencoder scriptek

Pásztor Szilárd silicon at inf.bme.hu
Tue Oct 1 18:03:48 CEST 2002

Toth Bela:
> Ha jól emlékszem valaki írt olyan onmaga által keszített szkriptekről,
> amivel az adott szkripttel indított mencoderrel lehetett egy-egy
> hosszabb többlépésből álló folyamatot automatizálni.

Szerintem én voltam az. Ugyan nem írtad le, hogy mi van ezzel a dologgal, és
mire lenne szükséged, engedelmeddel megtippeltem, hogy ilyen scriptet akarsz
kérni. Erre az esetre:

#!/bin/sh

SCALETOX=720
SCALETOY=405
CROPW=712
CROPH=400
CROPX=7
CROPY=2
LAVCOPTS="vcodec=mpeg4:keyint=350:vbitrate=1000:vqmin=2:vqmax=31:vqdiff=15:vhq:vqblur=0:v4mv:vrc_minrate=100:vrc_maxrate=3000:vqcomp=0.7"
PP="-npp tn:100:200:300"
#PPON=",pp"
PPON=""

INFILENAME=*VOB
OUTFILENAME=öütpütth.avi

cat $INFILENAME | $HOME/bin/mencoder -ovc lavc -oac copy -lavcopts \
	$LAVCOPTS:vpass=1 -vop \
	crop=$CROPW:$CROPH:$CROPX:$CROPY,scale=$SCALETOX:$SCALETOY$PPON \
	-sws 2 $PP -o /dev/null -
cat $INFILENAME | $HOME/bin/mencoder -ovc lavc -oac copy -lavcopts \
	$LAVCOPTS:vpass=2 -vop \
	crop=$CROPW:$CROPH:$CROPX:$CROPY,scale=$SCALETOX:$SCALETOY$PPON \
	-sws 2 $PP -o $OUTFILENAME -

Előtte meg kell csinálni a frameno.avi-t (hang), a scale és crop változók
magukért beszélnek, a PPON-ra meg akkor van szükség, ha morzsás a dvd képe.
Ha nem kell, akkor üres sztring.