[Mplayer-felhasznalok] panscan emulalas

Gemes Tibor tib at biocon.bio.u-szeged.hu
Fri Nov 22 09:57:19 CET 2002

Azt hiszem rájöttem, hogy a panscanszerű viselkedést imitáló scriptem tette
tönkre az -aspect-et.

Én most így csinálom:

elindítom a lejátszást -vo null -ao null egy másodpercig, az outputból ki
tudom szedni, hogy mekkora a magassága a filmnek.

ezután ezt megszorzom 4/3* 1.2 -nal, ekkorát croppolok, majd amit kapok azt
kirakom. (Igazából az 1.2 egy empirikus érték)

Azt hiszem egyébként a crop bezavar a scale=768:-2 -be ha rossz az ascpect, és
kézzel kell megadni. Ha először vágok, utána skálázok, ami nem jó. Ha először
skálázok, utána vágok, akkor sem jól.

Persze ha kézzel kell megadni az aspect-et, akkor kiszámolhatom, hogy mi
merre, de a végső cél az lenne, hogy megírok egy jó config-ot, és kész.
Persze ez sehogy se fog menni, hiszen ha már megadom a -vop -ot, akkor hiába
írtam hozzá bármit a configba, azt úgyis fölüldefiniálom.

Jó, tehát mindenképp egy script kell, ami kiszámolja, hogy mekkorára szeretnék
croppolni, de akkor ez mindenképpen függ majd az aspect-től is, és akkor
mégsem fogom tudni a klassz scale=768:-2 -t?

Na ez a levél még nekem is zavaros egy kicsit.

Tib