[Mplayer-felhasznalok] Linuxvilag

Arpi arpi at thot.banki.hu
Wed Feb 27 16:26:54 CET 2002

Hi,

> Na,
> Ehhez a linuuxvilag-dologhoz en is hozzaszolnek:
> Vettem egyet, amikor M.o-n voltam.
> Az ara mar indok lenne, hogy egy szinvonalas ujsagot tartsak a kezemben.
> Ehelyett kissebb hirek es feluletesseg van benne.
> A hireket en magam tobbet osszeszedek 10 perc alatt,
igy van

> csak el kell mennem a freshmeatre, vagy a slashdogra.
imho az ujsagot eleve net eleres nelkuli es angolul meg a 'kernel' szot sem
ismero linux felhasznaloknak (van ilyen egyaltalan?) szanjak...

> Egyik iras se melyul el a temaban.
sajnos.
a tavalyi mplayeres cikk is jo pelda volt erre.
a cikk az mpeg1 lejatszokrol akart szolni, legalabbis a cime es a rovid
leirasa erre utalt. ennek ellenere a playereket divx lejatszas szempontbol
vizsgalta es jol lehuzta mindet ami nem vitet az asf-et...
kozbe volt szo a dpkg kezeleserol, meg mindenfel egyebrol.
a cikk amugy 1 oldal terjedelmu volt, es kb 5 playert emlitett meg.
voltak benne ilyen vicces megjegyzesek, hogy a Sharky nevu playert sajnos
nem tudtuk kiprobalni mert nem indult el. Megjegyzem, hogy az egy codec, nem
egy player, es az aviplay forrasaba masolva es az aviplayt ugy leforditva
lehetett mukodesre birni... nem tudom honnet vette a cikk iroja hogy az egy
player, mikor meg a tarball neve is sharky-codec-0.1.tar.gz volt :)

volt 1 masik cikk is, amiben valaki leirta elmenyet hogy csinalt net
megosztast linuxal. semmi konkretum, semmi config beallitas, csak hogy
mennyire orul hogy sikerult es milyen jo a linux.

> Kernelforgatas is volt benne, a cikkben meg is emlitette az iroja,
> hogy erre a temara 20 oldal se lenne eleg.
> (az egesz masfel oldal volt, sz'al azzal az infoval en nem mernek nekiallni
> kernelt forgatni,
> mert vagy sikerul, vagy nem;-[[
megertelek.

> En ilyet vartam:
> minden ujsagban valami temat kiemel,
> es akkor azt kivesezi ugy hogy a vegen alombol felriasztva is tudja a nep.(3
> 0-40oldal)
> Es akkor _tudom_ , hogy ezert erdemes megvenni az ujsagot.

igen, ennek lenen ertelme.
talan 1-1 cikk van minden szamban amit egyaltalan erdemes elolvasni, ezert
viszont senki sem fogja megvenni. a profibbak meg ugyis RTFM-elnek inkabb es
nem agyonmagyaritott folyoiratok angolra visszaforditasaval probaljak
kihamozni mit is akar jelenteni az a szo...

> Szerintem az irok se allnak a helyzet magaslatan
> (egyik megemlitette, hogy el kellene merulni a KDE, GNOME beallitasat,
> mert a multkor neztem, hoyg milyen sok konfig fajlja van....)
> (bocs de nem szo szerint ez volt, de nem tudok most idezni)
igy van.
allandoan keresnek cikkirokat, meg szakforditokat, de ilyen szinvonal
mellett hozzaertok nem fognak jelentkezni (es adni a nevuket az ujsaghoz) a
nem szagertok meg latod mit produkalnak...

> Bocs de ez nagyon flamere sikerult.
jah. de sajnos igaz. sajnos.

az elozo levelironak, aki mondta hogy csinaljunk jobbat.
hidd el, ha megtehetnem (anyagi hatter, kapcsolatok) akkor meg is tennem.
es meg is tettem ez mas temaban, a media lejatszokeban. addig nem anayztam
sem a xine-t sem az aviplay-t sem az xmps-t, amig nem irtam jobbat nala.

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu