[Mplayer-felhasznalok] Milyen video kartyat vegyek

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sat Feb 23 18:39:13 CET 2002

Hi,

> En azt olvasom a FAQ-ban, a videokartya hardware tamogatasos tablazat
> alatt:
> "Well - it's very rude observing of video card. Indeed we should pay our
> attention for models of video card:
> For example if MatroxG400(G450) drivers support TV-out then G550 has no
> such support."
>
> Itt mintha G450-re is vonatkozna az allitas.

ha ez mplayer faqban van, akkor 1000000000000hl gabunak.
es ofkoz nem igaz. csak G400-ra van tvout support.

> [...]
> (But only if your card doesn't support DGA mode - otherwise this driver is
> comparable by speed with -vo dga and -vo fbdev ones. [hmmm. A leglassabb?]
> - It can be used only by ROOT. [a gepemet csak en hasznalom, inet fele
> van egy kulon kiszuperalt linuxos firewall, szal nincs gond]
> - Currently it's available only for Linux. [ez se gond]
> - It doesn't use any hardware accelerations (like YUV overlay or hw
> scaling). [Hat ezzel most nem tudom mit kezdjek. Akkor most van hw
> tamogatas vagy nincs? A YUV2RGB es BES tamogatas nincs?]

VESA van minden kartyara, de vidix csak matrox, ati kartyakhoz.
ha van vidix supportod, akkor azt hasznlahatod vesa vagy x11 driverrel
_egyutt_, es a vidix ad bes/yuv supportot. anelkul a sima x11 vagy vesa-ra
vonatkozik a fenti... eleg zavaros ez az egesz amugy.

> Na. konkretabban megprobalom megfogalmazni a kerdeseket. Illetve
> allitasokat is irok, irjatok oda, hogy mi igaz, mi nem:
>
> 1. A radeon_vid VESA driverrel parositva mukodik.
igen

> 2. Miert csak eros CPU-val megy a radeon_vid?
nem csak azzal

> 3. A VESA a "leglassabb" driver?
nem

> 4. A DGA egy X-es dolog.
az is

> 5. Ha a Radeon tamogat DGA-t, akkor X alatt full HW tamogatassal tudok
> lejatszani?
nem

> 6. Nincs esetleg valami lehetoseg konzolos lejatszasra mint G200+mga_vid
> eseten?
de. a vesa (+vidix).

> Kivancsi lennek radeon tulajdonosok tapasztalataira.
en is

> Erdemes erdeklodni az angol nyelvu listan?
erdemes elolvasni archivumot

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu