[Mplayer-felhasznalok] Milyen video kartyat vegyek tekintettel az mplayer-re

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Sat Feb 23 18:16:16 CET 2002

Sziasztok.

Eloszor is koszi mindenkinek a gyors valaszokat.
Még nem teljesen tiszta minden.

On Fri, 22 Feb 2002, Arpi wrote:

> mielott megvetted, akkor kellett volna elolavsnod...
> le van irva hogy tvout csak g400-on supported linux alatt

En azt olvasom a FAQ-ban, a videokartya hardware tamogatasos tablazat
alatt:
"Well - it's very rude observing of video card. Indeed we should pay our
attention for models of video card:
For example if MatroxG400(G450) drivers support TV-out then G550 has no
such support."

Itt mintha G450-re is vonatkozna az allitas.

> amugy az ati tamogatas telleg eleg jol halad mostanaba, jobban
> mint a matroxe. tvout atinal is nagy hack, de mux.

Meg egyszer atolvastam a dokumentaciot. Es latom, hogy a radeon_vid
mukodesehez nem framebuffer szukseges (sot, az tilos), hanem VESA konzol.
Namost a VESA driver leirasnal ez olvashato (idezem, es szogletes
zarojelbe kommentezek):

What are minuses:
- It works only on x86 systems. [sebaj]
- It's the slowest driver from all the available ones for MPlayer.
(But only if your card doesn't support DGA mode - otherwise this driver is
comparable by speed with -vo dga and -vo fbdev ones. [hmmm. A leglassabb?]
- It can be used only by ROOT. [a gepemet csak en hasznalom, inet fele
van egy kulon kiszuperalt linuxos firewall, szal nincs gond]
- Currently it's available only for Linux. [ez se gond]
- It doesn't use any hardware accelerations (like YUV overlay or hw
scaling). [Hat ezzel most nem tudom mit kezdjek. Akkor most van hw
tamogatas vagy nincs? A YUV2RGB es BES tamogatas nincs?]

Na. konkretabban megprobalom megfogalmazni a kerdeseket. Illetve
allitasokat is irok, irjatok oda, hogy mi igaz, mi nem:

1. A radeon_vid VESA driverrel parositva mukodik.
2. Miert csak eros CPU-val megy a radeon_vid?
3. A VESA a "leglassabb" driver?
4. A DGA egy X-es dolog.
5. Ha a Radeon tamogat DGA-t, akkor X alatt full HW tamogatassal tudok
lejatszani?
6. Nincs esetleg valami lehetoseg konzolos lejatszasra mint G200+mga_vid
eseten?

Kivancsi lennek radeon tulajdonosok tapasztalataira.
Erdemes erdeklodni az angol nyelvu listan?

Udv!

--

tocsa