[Mplayer-felhasznalok] Milyen video kartyat vegyek tekintettel az mplayer-re

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Fri Feb 22 15:26:29 CET 2002

Sziasztok!

Hamarosan szeretnek videokartyat venni, es ebben a fo szempont a linux
alatti (framebuffer, DRI), es mplayer tamogatas.

Eddig azt hittem, hogy a Matrox G200, G400, G450 a legtamogatottabbak.
De ahogy figyelem, egy ororsz fejleszto jovoltabol az ATI kartyak
tamogatottsaga hihetetlen mertekben megvaltozott. Es mostmar ehhez is
talalhato vid device driver (radeon_vid?). A legjobban a dokumentacioban
(RTFM :)) talalhato kis tablazatocskan lepodtem meg, amely osszefoglalta,
hogy mely funkciok tamogatottak az egyes kartyak eseten. Ebben az ATI
radeon ha jol latom _eszmeletlenul_ jo. Sokkal jobb, mint a G400/G450.

Kerdeseim:
1. Valoban olyan jo az ATI kartyak tamogatottsaga, mint ahogyan az
latszik?
2. Jok, megbizhatoak-e az ATI linux nativ tamogatasai (framebuffer mintha
csak Rage128-hoz lenne, DRI van kernelben)?
4. G450 vagy valamilyen Radeon kartya a nyerobb?
5. Milyen Radeon-t erdemes venni? G450 23-25 e HUF kategoriaban mozog,
ilyenbe keresnek ATI-t.

Valaszaitokat elore is koszonom.

Udv!

--