[Mplayer-felhasznalok] Re: Uj nVidia driver

PÁSZTOR György pasztor at sagv5.gyakg.u-szeged.hu
Thu Dec 19 14:20:54 CET 2002

Hali,

"Arpi" <arpi at thot.banki.hu> írta 2002-12-18 00:35-kor:
> megse olyan szar az a driver? :)))
De igen az:-) 1.6.0-s drm ha van a kernelbe, akkor a moduljuk le se fordul.
Egy csomót hekkeltem mire le bírtam fordítani, aztán örültem, hogy gyorsítás
nélküli 2D-s képet kaptam a 4.2.99-es XFreemmel :-)
(Ok. picit ki van sarkítva a dolog, mert nálam fejlesztői 4.2.99-es X van,
mert így van 2D és 3D gyorsításom is az OS driverrel, csak
dualhead/xineramam nincs)

> btw, az opengl overlay az az amire gondolok?
> (ja hogy nem tudod mire gondolok... szal hogy nem blit-eli a backbufferben
> renderelt kepet a framebufferbe, hanem overlay-kent teszi ki a tartalmat
> - nem tudtam hogy mar hasznalnak ilyet, anno a 3dfx v3 driverben akartak
> ilyet implementalni de az sem keszult el asszem, megakadt 5let szinten)
Jól értem, hogy ez az opengl overlay nem szükséges ahhoz hogy opengl-es
cuccot használj, csak kb. annyira meggyorsítja/tehermentesíti a procit
adatmozgatástól, mint a 2d-s overlay a tvkép kipakolását a tunerkártyáról a
videókártyára?
És ha én nem akarok X-et átkonfigurálgatni film/tvnézéshez és játékhoz,
akkor kapcsoljam be a gloverlay-t és használjak vidix-et (amit meg zapping
nem tud, mplayer-el meg teletextet nem tudok olvasni ;-P ), vagy enélkül is
elég használható a 3d, és a 2d overlay-t kapcsoljam be? (Már úgyértem,
hogyha valahogy fel tudom a kicsit összegányolt X-em mellé hesegetni az ATI
féle drivert, csakhát annyit nyűglődtem mire az dri-s drivert feltettem,
hogy most nincs szivem egy ati féle closed source driverrel lecserélni, és
így meg meg xv is, meg armagetron is frankó :-) )

Üdv:Gyur!
--
Pásztor György  JATE PTM V.          /
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg   /        Napi idézet: