[Mplayer-felhasznalok] 2.5-os kernel

PÁSZTOR György pasztor at sagv5.gyakg.u-szeged.hu
Thu Dec 19 13:49:13 CET 2002

Hali,

"Toth Csaba" <tocsa at inf.bme.hu> írta 2002-12-18 16:55-kor:
> Interaktiv taszkokon segit.
Azért mielőtt az interaktív és batch és egyéb taszkokról írsz, ugye egy
Operációs Rendszerek vagy hasonló könyvet vettél már kézbe? :-)

> Hat azt el hiszem hogy nem vagy nepszeru. Ugyanis a "cosmetics" kifelyezes
> valami olyasmire utalhat, hogy nincs lenyegi valtozas, csak a kulson
> valtoztatunk, nem lenyeges dolog. Ami hat khmmm... kicsit nem igaz.
Háth... Az a te véleményed, hogy kicsit nem igaz. Imho Árpi tökéletesen
ismeri az angol cosmetix kifejezést és ha jól értem őt, akkor pontosan úgy
is gondolta.

> beta * 1 > alfa * n
> A beta faktort nyilvan le fogjak vinni a scheduler parametereinek
> finomhangolasaval olyan szintre, hogy azert megerje az uj cuccos.
Függetlenül bétától és alfától: A vak is látja az új ütemező ott hoz
javulást, ahol rengeteg processzus van. Mert ha sok processz van, akkor kezd
az O(n) algoritmus nem hatékony lenni az O(1)-hez képest.

> De olvasd el a SCHED_BATCH-rol irtakat is, mert az igazan jol johet egyik
> oldalrol az mplayernek, mert az elegge CPU intenziv.
No itt jutott eszembe, hogy a Tannenbaum Operációs Rendszerek c. művét
figyelmedbe ajánljam, vagy hogy vmi. hasonlót olvass.
A batch processzek lényege, hogy nem nagy a prioritásuk, de ha rájuk kerül a
sor, akkor ne egyből vegyük el töle a vezérlést, hanem hagyjuk bíbelődni,
mert általában kevesebb I/O-val jár, ellenben eléggé CPU intenzív, ami
monjuk egy mencoder-re igaz is, bár ha egy -oac copy -ovc copy megy, akkor
már arra se igaz.
A médialejátszó lényege pont az interaktív jellegű ütemezés, ui. neki 0,04
secenként (25 fps esetén) egy képkockát ki kell pakolnia. Egy szeletben bele
kell hogy férjen neki a képkocka dekódolása, ill. a videómemóriába másolása.
Ha ez nem törpénik meg, akkor a film akadozni fog, stb.
Ezenkívül még a user input-ot is poll-oznia kell, hogy nem-e beletekert a
felhasználó (def.: minden baj forrása:-) ) a filmbe, stb. egyéb dolga van.
Úgyhogy az ilyen jellegű cuccnak igazából még az se jó, ha interaktív
schedulingot kap. Rendeséknél van realtime priority is, és rendesen van
kezelve. Tudommal a realtime priorizálás kezelését meg még a 2.6-ba se
tervezik. QNX talán ami a szabad OS-ek közül tudja, meg mindenféle contrib
jellegű linuxmagfoltok.

Üdv:Gyur!
--
Pásztor György  JATE PTM V.         /      Napi idézet:
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg  /   Az optimista szerint pánikra semmi ok: