[Mplayer-felhasznalok] Re: Uj nVidia driver

Arpi arpi at thot.banki.hu
Wed Dec 18 14:52:06 CET 2002

Hi,

> Ezen rendesen kiakadtam, mert ha a szar MX chipbe bele tudjak b...ni
> a TV kimenetet, fekete keret nelkul, 1024x768 ban, akkor a 3x,4x
> annyiba kerulo Ti chipen miert nincs rajta?? Mondjuk ez nem ujdonsag,

az hagyjan, de a gf4 MX tud IDCT-t is hardverbol a Ti meg csak MC-t...
nem mintha izgatna barkit is, de en is elvarnam egy 3x dragabb kartyatol
hogy minimum azt tudja mint a lebutitott valtozata...

> Szoval a kerdes, melyiket?: Nvidia4200/Ati9000Pro/Ati8500

8500-ot nem kapsz, csak ilyen VE/LE butitast (ala geforce MX-ek).
ha megis, mondjad gyorsan hogy hol, mert hetek ota azt keresem...

9000-et nem vennek, az ilyen hekkelt 8500-os. ugytom a 3D reszt kicsit
lebutitottak igy feljebb tudtak huzni az orajelet.
ala matrox g450 vs g400

> En anno az Ati driverekkel rengeteget szivtam, de azt mondjatok hogy
> mar nincs vele problema, van hivatalos driver, fejlesztik ezerrel.
> Viszont a fos minosegu TV kimenetre szinten nem szeretnek tizenezreket
> kihajigalni az ablakon. (Matrox eleve szoba se johet, mert g400 3d
> teljesitmenye nekem keves, Phareliahoz meg bankot kene rabolnom...)
(es drivert irnod...)

en pedig azon vagyok, hogy tv kimenetre maradok a jo oreg g400-nal,
mert egyszeruen nincs jobb, de meg hasonlo sem.
annal a CRTC2 generalja a kimeno jelet, ugy, hogy a PAL/NTSC enkoder
clock-jara van szinkronizalva. es szabadon programozhatod barmilyen
felbontasra/overscanra. ellenben a tobbi karty aamit lattam/hallottam
az kulso tv enkoderrel dolgozott, ami a sajat utemneben scanneli a
framebuffert es enkodolja ki 50/60 hz-en elore programozott fix
felbontasokban (altalaban 640x480/800x600/1024x768, ergo mindenkeppen
scale-zik hogy a TV felbontasan menjen -> jo kis minosegromlas, raadasul
a CRTC-tol fuggetlen clock miatt nincs is szinkronizalva a kepvaltas igy
jo csikos lesz gyors mozgasnal - ezt max ugy lehetne fixelni, ha a tv
encoder chip vretrace-kor tudna irq-t generalni, de sajnos nem tud...)

magyarul nekialltam az mga_vid CRTC2 kodjat fixalni, nem tunik olyan
veszesnek. raadasul a directfb-vel most is lehet tokeletes tvoutot
csinalni g400-al, csak nekem nem szimpi a dfb (foleg mert az elso headet
is bantja). azt akarom elerni, hogy az mga_vid tudjon ugy a crtc2-re
kirakni kepet, hogy a crtc1-et nem bantja, igy az mehet akar text modban
is de akar X (opengl stb) is futhat rajta.
a kartya kepes erre, csak le kell kodolni.

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu