[Mplayer-felhasznalok] Uj nvidia driver

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sun Dec 15 23:58:30 CET 2002

Hi,

> Miert ne lenne javasolt? Savage4-hez pl mar akkor volt dualhead+xv (a konzol
> dualhead kulon util-lal kapcsolhato mint matroxnal!) amikor MPlayer meg 0.11pre
> volt. Aki 3dfx-et hasznal nyilvan okkal teszi. ATI-t irtad. Akinek Neomagic van
> az ugyis notebook-kal kapta. Trident-et se vesz onkent az ember.
>
> A "nagy" kartyak kozul csak az nvidia szopas.

jah. mondjuk sajnos mindegyik szopas, 1tol 1ig.
a kulonbseg annyi hogy a tobbinel van eselyed fixelni a bugot vagy
contactolni a driver irojaval hogy fixelje. nvidianal nincs.
ott max imadkozhatsz (...hogy visszavegyek a boltban :)), de minek...

en amikor megvettem az elso matrox g400-am, ugy 3 eve, honapokat toltottem a
3D driver (akkoriban meg utah-glx) fixelesevel, hogy az elotte 3dfx-en
fejlesztett 3d enginunk menjen vele jol. hozzateszem hogy a 3dfx-et egy
nvidia tnt-ert csereltem (egy winuserrel, igy mindketten jol jartunk :))
amire 2 honap szopas utan feladtam hogy valaha is lesz mukodo 3d driver...
3dfx-el mar akkor volt fasza 3d (Glide 3.x + MESA 1.x :)), meg a kvek is
ment vele, nemhogy a mi kodjaink. csak aztan meguntam a 16bitet (voodoo3
csak 16biten tudott 3d, igaz akoriban az nvidia tnt tudott ugyan 32bpp
de olyan lassan hogy ugyis 16bpp-ben hasznalta mindenki, 16bpp-ben viszont a
voodoo3-nak szebb kepe volt, mert azt arra optimalizaltak (dither stb))

na mind1. lenyeg, hogy _en_ azert hasznalok linuxot, (es nem windozt), mert
itt van eselyem megvaltoztatni a dolgokat ha nem tetszik ugy ahogy kapom a
"gyartotol". nem azert mert ingyenes (kozuletek ki fizetett a windozert vagy
a warezokert?:)) es nem is azert mert RMS-nek szep szakalla van.
egyszeruen azert, mert itt ha nem muxik valami, akkor meg tudom nezni miert
nem muxik (windoz alatt ez egy 'a program szabalytalan muveteletet hajtott
vegre az xyz.dll 26672453:37254753 cimen' uzenet amivel kb kitorolhetem ha
kinyomtattam...) es akar fixalni is tudom. legyen az app, vagy akar egy
driver. persze aki nem tud mit kezdeni a forrassal, annak ez tokre mind1,
azokbol lesznek a winuserek.

> Attol meg lehet jo nem?
mit tehetunk mi arrol hogy Mo. lakossaga ennyire igenytelen/szegeny ?
en anno megvettem nehezen osszesporolt penzbol vagy 60eFt-ert a matrox
g400max-ot. viszont a mai napig megvan es 2 hettel ezelottig ki sem volt
veve a gepembol (igaz az alaplapot azota vagy 4x lecsereltem alatta a tobbi
stuffal egyutt). es most is csak ideiglenesen pihen a polcon, amig tesztelem
a reiserfs fagyas-allosagat az nvidia teszt-kartyajaval :) (masra ugyse jo)

szal attol, hogy draga, meg lehet jo...

> Akkor vegyel ki par usert a procmailrcbol :)
lol :)

> En meg nem lattam radeont sajnos, de ha ez igy van akkor igen.
meg en sem, de kezdem ugy erezni hogy jobb is ha nem latok, mert nagyot
csalodnek :(

> Hat ez nem jott be :D
1altalan minek X a matroxhoz? :)
nekem eleg a matro :)

> Gy.k. vinnyoz es linux alatt ugyanaz a detonator nevu monolitikus fostekercs
> fut.
magyarul az nvidia binaris szarja. :)

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu