[OT] Re: [Mplayer-felhasznalok] fuggetlen desktop, TV

l4mer|E l4mer at lamer.hu
Thu Dec 12 03:32:25 CET 2002

On Wed, Dec 11, 2002 at 08:51:30AM +0100, Gemes Tibor wrote:
> Igen, de az nem teljesen független.

valoban nem az.

> Mármint mert xinerama-s megoldás. Ami
> egészen jól tud működni. Csakhogy: desktop váltáskor sajnos a tv-out is vált,
> tehát a lejátszó helyett a desktop-wallpapert nézhetem,

ezert kell az alias (vagy scriptbe, tokmind1)
alias mplayer.tv='kstart --skiptaskbar --ontop --alldesktops -- mplayer \
						^^^^^^^^^^^^^
-vo xv -screenw 800 -screenh 600 -xineramascreen 1 -fs'

> és a tálcát is
> széthúzza mind2 felületre, nem tudsz 1024x768-ban monitort használni

dehogynem.
(**) NVIDIA(0): Validated modes for Display Device 0:
					    ^^^^^^^^^ ez a moncsi
(**) NVIDIA(0):      Mode "1280x960": 114.8 MHz, 70.0 kHz, 69.3 Hz
..
(**) NVIDIA(0): Validated modes for Display Device 1:
					    ^^^^^^^^^ ez meg a tv
(**) NVIDIA(0):      Default mode "800x600": 40.0 MHz, 37.9 kHz, 60.3 Hz
(II) NVIDIA(0): Virtual screen size determined to be 2080 x 960

ez persze egyidejuleg. tehat a monitorom 1280x960, a tv meg 800x600 -ban.

> (illetve
> a panning-domains segítségével nagyjából működhet, de egy rossz
> egérmozdulatra eltűnik a tv-ről a lejátszó).

nem tunik el es nem is jelenhet meg semmi sem a tv-n, (a filmen kivul) ha
a xinarama rendesen be van allitva az balakkezeloben, ami szugsegszeruen
kde. (csak ez tud "igazan" xinaramas kepet kezelni)

> Szóval ez nekem közel nem olyan
> független, mint amikor a matroxommal otthon böngészek, programozok, szöveget
> szerkesztek, és kernelt fordítok (egyszerre több desktopon) és közben a
> gyerek meg nézi a mesét a tv-n.

pedig en pont igy teszek a gyerekkel egyutt :-)) sot, eloszedtem a
suffnibol egy ezer eves egy csatornas cmi csipes hangkartyat igy meg a ket
megjelenitohoz tartozo hang is fuggetlen igy akar egy masik filmet
nezhetek a montoron fullhallgatoval mint amit a csalad/gyerek nez(nek) a
tv-n. :))

ui.: attol fuggetlenul, hogy a programozok mennyire utaljak, messze a
legjobb valasztas linux ala. a tobbi kartya gyartoi driver tamogatasa a
beka segge alatt sincs hozza kepest. ez teny.

--
csa'
l4mer|E