[Mplayer-felhasznalok] dxr3slow

Traxler Bence bence at loofy.dyndns.org
Mon Aug 26 12:26:25 CEST 2002

> Ha egy par szoban leirnad, hogy hogyan csinaltad meg, boldog lennek,
> ugyanis nekem nem sikerult sehogyan sem osszehozni....
OK.

Jelenleg a 0.12.0-as driver van soron. Ha esetleg regebbit hasznalnal
csereld le, mert azokkal nem ment az ac3. En tulajdonkeppen semmi extra
dolgot nem csinaltam. Ami a forditast illeti, csak a szokasos:

configure
make install
cd modules
make install

Modul beallitas:
Debian alatt a /etc/modutils konyvtarban vannak a modulokhoz tartozo
cuccok. Csinaltam egy em8300 nevu file-t, a kovetkezok vannak benne:

alias char-major-121 em8300
pre-install em8300 modprobe adv717x
post-install em8300 /usr/local/bin/microcode_upload.pl /usr/local/etc/em8300.uc
options adv717x pixelport_16bit=0 pixelport_other_pal=0 swap_redblue_pal=0
options em8300 dicom_fix=1 dicom_control=1 dicom_other_pal=0

Az adv717x es az em8300 modulok opcioi persze azok legyenek amikkel
nalad van kep. :) Az em8300.uc a 0.12.0-val jott mikrokod (modules
konyvtar), de termeszetesen jo a H+-hoz kapott driver is, csak az
hosszadalmasabb (microcode_extract meg a tobbiek...).

A kernelben csak a Sound card support van benne mint modul, hogy legyen
soundcore. Az AC97 ugyse megy...

Mindezek utan update-modules, majd modprobe em8300 vagy /etc/modules-be
em8300 es van egy H+, mint /dev/dsp. Minden megy vele szepen. a dhc-val
kapcsolgathatsz ugye, hogy digi (S-PIDF) vagy analog kimenete legyen.
Igy barmit kirakhatsz az S-PIDF-re, legyen az CD, vaw, mp3, stb.
Egyetlen gond, hogy a /dev/mixer nem mukodik, de pl xmms eseteben
megteszi az equalizer is, amugy meg az erositon ugyis van volume gomb.
:)

Az mplayer 0.6-tol kezdve biztosan megy vele, a regebbiekre nem
emlekszem. Ha az avi AC3-as, akkor persze -ac hwac3 kell. Pl:

mplayer -ac hwac3 -vo dxr3 -vop lavc=1:25,expand=640:480:-1:-1:1 -subpos
78 Oceans11_cd1.avi

Roviden ennyi, sok sikert! :)

udv,
bence