[Mplayer-felhasznalok] feliratos DVD

Guba Zoltan gubazoli at freemail.hu
Fri Aug 23 16:04:26 CEST 2002

Sziasztok!
Feliratos DVD-bol keszitettem egy avi-t, scripttel, igy:

mencoder -dvd 1 -aid 128 -sid 3 \
-ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vhq:vbitrate=2500 \
-oac mp3lame -lameopts br=224:cbr -srate 44100 \
-font ~/.mplayer/font/verdana-11/font.desc -noaspect \
-vop expand=-1:-90:-1:-1,scale=352:198,crop=702:552:10:12 -subpos 83 \
-sws 2 -o DvdSub-in-VcdOut.avi

A crop azert kellett, mert a DVD 720x576 meretebol korbe elvett egy reszt
a fekete sav. (Az erteket a cropdetect irta ki). A kerdeseim:

a felirat poziciojat es a megadott fontot miert nem veszi figyelembe?
(probaltam mas ertekkel is pl: -subpos 50, a film kozepere, de akkor is u.ott
maradt a felirat, u.azzal a tre minoseggel)
Avi-val figyelembe veszi a fontot, es a -subpos-t is, le lehet szedni a
feliratot mplayerrel DVD-rol .srt-be? Hogyan? (mert az alabbi vobsub-bal
es -dumpsrtsub-bal nalam nem mukodik)
( a doksibol: mplayer semmi.avi -sub forras.ssa -dumpmpsub parancsot. Ekkor
egy dump.mpsub file jon letre a jelenlegi konyvtarban, a forras feliratfile
szovegevel, de MPsub formatumban.)
Ne haragudjatok a hulye kerdeseimert, tenyleg nem b*gatasnak szantam,
csak mar regota kinlodok ezzel...
ja, MPlayer-0.90pre6
Zoli