[Mplayer-felhasznalok] avi-bol vcd

Guba Zoltán gubazoli at freemail.hu
Sun Aug 18 15:20:51 CEST 2002

Sziasztok!
Feliratos VCD-k konvertalasat szeretnem elvegezni minel kevesebb lepesben.
Ehhez elso lepesben az in.avi-t és az in.sub-ot egy lépésben akartam
atalakitani, átméretezessel, felirat belenyomassal, fekete sav hozzaadasaval.
Igy terveztem,mert egy regebbi levelben ugy olvastam, hogy a -vop scale
h erteket elhagyva a mencoder automatikusan kiszamolja azt:

(scriptbe irva:)
KULONBSEG=288-($h)
mencoder -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vhq:vbitrate=1150 -oac mp3lame \
-lameopts br=224:cbr -vop scale=352,expand=-1:-$KULONBSEG:-1:-1 \
-sub in.sub in.avi -o out.avi

Ha jo az elgondolasom, akkor az lenne a kerdesem, hogy a -vop scale "h" erteke
milyen nevu valtozoban tarolodik? Ha nem jo, akkor mit kellene maskepp irnom?
Guba Zoltan