[Mplayer-felhasznalok] mono hang

Gemes Tibor tib at biocon.bio.u-szeged.hu
Thu Aug 8 08:48:13 CEST 2002

Adott egy DVD, amin mono volt a hang. Nagyokosan tulgondoltam a dolgokat, es
az mencode-olásnál megadtam a -lameopts mode=3-at neki. Ennek hatására egy
olyan fájl készült el, amit tökéletesen játszik le az mplayer, de az összes
wines pléjer dupla sebességgel nyomja a hangot, és nem nagyon tekerhető, mert
szanaszétesenek. Sajnos most nincs lehetőségem reprodukálni a helyzetet, és
valójában nem is tudom, hogy hiba-e ez egyáltalán, mert inkább arra
gondolnék, hogy a wines codecek nem értik meg a mono hangot, vagy értik, csak
nem tudják jól szinkronizálni a képpel, vagy mittomén. Mindenesetre csináltam
egy -ovc copy -oac mp3lame (lameopts nélküli) átkódolást és azóta mindenki
örül, mert így lejátszható win alatt is.

Hiba ez?

Ha egy mono felvételt kódolok anélkül, hogy megadnám, hogy mode=3, akkor mind2
csatornába belekódolja ugyanazt a hangot?

Tib

Ui1:
nem tudom, hogy ugyanez a helyzet állna-e elő, ha egy nem-mono DVD-t kódolnék
mono-ba, de 1-2 napon belül kipróbálhatom, csak nincs még 1 saját DVD-m se,
mind csak kölcsön.

Ui2:
amióta megvan a gépem, csak linux van rajta, és most először támadt szükségem
arra, hogy olyan fáljt készítsek, ami nem sima szöveg, és win alól is lehet
látni, ha kölcsönadom, és így tök hülyén érzem magam itt a listán, hogy jövök
ezzel a lehethogyinkábbwinmintmplayer kérdésemmel.