[Mplayer-felhasznalok] divx4, libavcodec

Khiraly khiraly at cia.hu
Fri Aug 2 14:30:37 CEST 2002

Hi!

((En irtam a feliratokkal kapcsolatban is.
Az azota megoldodott miutan az angol man page-t is elolvastam:
-dumpsrtsub
A fps alapu mps-eket meg szkripttel lehet atnyomni ilyen alakra:
{2564}{2581}Aha.|Ja.
Tehat az ugy nez ki megoldodott.;))

mencoder TommyLeeJones -aid 129 -ovc frameno -o frameno.avi -oac
mp3lame -lameopts vbr:ratio=10
mencoder TommyLeeJones -aid 129 -vop crop=714:304:4:48,scale=720:404 -
lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1544:keyint=100:vpass=1 -sws 2 -oac
copy -o TommyLeeJones.avi &&
mencoder TommyLeeJones -aid 129 -vop crop=714:304:4:48,scale=720:404 -
lavcopts vcodec=mpeg4:vbitrate=1544:keyint=100:vpass=2 -sws 2 -oac
copy -o TommyLeeJones.avi

MPlayer CVS-020628-16:25-2.95.4 (C) 2000-2002  Gereöffy Árpád  (lásd
DOCS!)
lama at khiraly:/usr/local/share/main/libavcodec$ ls -lh
total 5.3M
-rw-r--r--    1 root     staff        7.6k jún 28 16:25 a52dec.c

Mplayeremet igy forgattam:
./configure --language=hu --with-win32libdir=/usr/lib/win32/ --with-
xanimlibdir=xanim/
Checking for XviD/DivX4linux/DivX5linux/OpenDivX decore ... DivX5linux
(with lib
divxdecore.so)
Checking for libmp3lame (for mencoder) ... yes
Checking for XviD/DivX4linux encore (for mencoder) ... DivX4linux (with
libdivxe
ncore.so)
Checking for mencoder ... yes

Enabled optional drivers:
 Input: network tv mpdvdkit vcd
 Codecs: divx5linux libavcodec xanim directshow win32

Disabled optional drivers:
 Codecs: divx4linux real libvorbis libmad

mencoder -divx4opts br=1100 ....
No libavcodec codec specified! It's required!
Couldn't open video filter 'lavc'
Failed to open the encoder
Exiting...

_Na es AKKOR A KERDESEIM_:
(hogy tisztan lassunk, elolvastam a magyar doksit mar 10 folott, a
magyar manpage-t,
az angol manpage-t es az angol doksibol reszeket, mencoder reszt,
meg a kodekek reszt belole. Tehat ugy gondolom az RTFM valasz nem er.)

1. Tehat a divx4opts-t hogy tudnam hasznalni, tehat hogy tudnam a
Opendivx kodekjeit hasznalni enkodolasra? Tehat mi koll a ./configure-
nek?

2. Miutan lemondtam az Opendivx enkodolasrol a libavcodecet szemeltem
ki.
VISZONT:
2 CD-s filmet akartam csinalni. Ez egy kicsit felhuzott.(bocsanat, de
ez a 4. nap mar)
Megadom, hogy vbitrate=1544(kiszamoltam az elso menet vegebol kiirt
szam alapjan(888) igy:
888x(1300-124)/(800-124)=1544
Ez eddig szep es jo, de az enkodolas alatt 1200 fole sose ment a
bitrata.
Es az atlag olyan 1000 kornyeken mozgott. Ebbol az jott ki, hogy 1G
lett a film 1.3 G helyett.
duplicate 1 frame(s)!!!  Pos:1212.2s  29062f (18%)  25fps Trem:  82min
1050mb  A-V:0.000 [1050:160]

1950-et adva meg, akkor meg 1300 fole nem ment.

Igazabol probalkoztam meg millio felevel, de csak nem sikerult 1.3G-as
filmet letrehozni.

KERDESEM: hogy lehet ugy megadni neki, hogy tenyleg akkora bitrataval
dolgozzon amit _EN_ adtam meg?
Mert ez igy _nagyon_ rossz.

TODO: Amit en szeretnek kerni. Mivel ez a bitratas benazas elegge
idegesito, ezt kernem:

LEGYEN egy ilyen opcio: mb=1300

Es akkor ugy oszt-szoroz a mencoder ahogy csak akar,
de a vegen 1300MB-os avi-t csinaljon. Nem erdekel hogy a bitrata 300-
3000 kozott mozog,
de a vegen pontosan annyi mega legyen, amit megadtam.

Raadasul itt jon bele az, hogyha a filmet atmeretezzuk(ugye correct
aspect ratio 1.78)
tehat 720x560->720x404 filmet csinaljuk, a levagast is atszamoljuk
(szamologeppel!),
tehat le is vagunk a kepbol ezek mind-mind megabajtokat tevednek a
vegen.
Meg ugye meg kell varni mig az audio enkodolasat befejezte.(30 perc)

Mondjuk azt mar nem rovom fel, de a cropdetect az _EREDETI_ filmbol
jeloli ki, amit le kell vagni.
De a filmeket mindig at kell meretezni. Tehat ezt is _kezzel_ kell
kiszamolni.

En ezt varnam el a mencodertol:
Az elejen az audio enkodolasnal mar megadhatnam az osszes opciot.
tehat az audio enkodolasa az most nagyon baba. De mar mellette
megadhatnam
a filmmeretet, meg a levagasi teruletet(-vop
crop=714:304:4:48,scale=720:404)
meg azt hogy _HANY MEGA LEGYEN A VEGEN(1300MB)_
_Es akkor magara hagyahatnam a gepet dolgozni 10 orat is, engem nem
zavarna._
De ez hogy fel ora mulva ra kell nezni kalkulalni egy oldalt, ki5olni,
hogy mekkora bitrata,
es utana a mencoder NEM azt a bitratat tartja be, hanem amit _O_ maga
gondol.
Ez nagyon idegesito. Mert meg nem sikerult 2CD-s avit letrehozni
libavcodeckel.

Mert ugye nem mindenki olyan, hogy 24-orabol 18-at gep elott tolt.
A mosogepet is magara hagyhatom, es megcsinalja _MAGATOL_.
De meg a MAYA-t is magara hagyhatom, es a vegen elvegzi a dolgat.

TEHAT az osszes adatot hogy mekkora reszt akarok levagni, mekkora
legyen az x,y merete a vegen.
ES hogy hany MEGABAJT legyen a vegen.

A hab mar csak az lenne a tortan, ha megadhatnam, hogy hany meganal
vagja 2 reszre a filmet.
Mert ugye azt megadhatom, hogy hany meganal vagja le az elso reszt. DE
AZT NEM, hogy
pontosan ugyanattol a keyframe-tol vagja le a masodik felet.
Igy ebbol az lesz hogy zavaroan ugrik egyet film(4-5 masodpercet, de
neha 9-10-et is),
vagy pedig az lesz hogy egy jelenettel hamarabb levagom a kovetkezo
felet.(OpenDIVX+PearlHarbor kb fel eve)

Remelem ertheto voltam. En nagyon szivesen hasznalnam a mencodert(tudom
hogy ez titeket hidegen hagy;),
de vannak ilyen idegesito gyermekbetegsegei. Nagyon szepen megkernelek
titeket(Arpi, .so, alex); hogy
gondolkozzatok el rajta, hogy ilyen opciokat bevezettek a mencodernel.
Tehat hogy mindent az elejen meg lehessen adni, es utana magara lehet
hagyni a gpeet 8-12 oraig.
Engem kulonosebben nem erdekelne, hogyha igy 1 oraval tobbet
szoszmotolne el a gepem.(gondolom masok
is igy vannak vele).

De azert megelegedessel hasznalom a mplayert, csak a mencoderrel nem
boldogulok, magyaran
szenvedek|benazok vele. De ezert meg nem fogok atterni win+Nandub-
ra..;)
Ha egyaltalan meg az van win alatt.(nagyon nem vagyok mar kepben
windowszal)

TAPASZTALAT:
a libavcodec( vcodec=mpeg4) a
window$mediaplayer+divx412b.exe+DivX4Win40a50.exe viszi hibatlanul.
A The Playa is, amig bele nem teker az ember, utana kiirja,
hogy a windows le fogja allitani a programot.(magyaran behal)

Muszaj voltam felrakni windows-t, mert mar tobben panaszkodtak,
hogy nem megy a film win alatt, amit kolcson adtam.

HIBA: Valoszinuleg hiba, hogy a libavcodec a -pass 1 opcioval meg megy,
de a -pass 2 opciokor mar nem akar elindulni. De most mar a vpass-t
hasznalom.
Csak a doksi azt irta hogy megy mind a 2-vel.

Tenyleg ne csesztetesnek vegyetek..(max. konyorgesnek)

Tisztelettel; es sok sikert, kitartast kivanva:
                                   Khiraly